BUDAPEST

Hiánypótló kerékpáros szolgáltatópont nyílt a KÖKI Bevásárlóközpontnál

Multifunkcionális B+R parkoló vár a környezettudatosság jegyében.

Link másolása

A KÖKI Bevásárlóközpont buszterminál melletti bejáratánál június 3-án adták át, a multifunkcionális B+R parkolót. Az ünnepélyes átadót a KÖKI Bevásárlóközpontot két és fél éve megvásárló Adventum Csoport nem véletlenül időzítette a kerékpározás világnapjára, hiszen a KÖKI BRINGA PONT szolgáltatásai soha nem látott távlatokat nyitnak meg a budapesti biciklisek előtt.

„A KÖKI Bevásárlóközpont Budapest egyik legjelentősebb közlekedési csomópontjára épült, ahonnan a 3-as metróval pillanatok alatt eljuthatunk a város legtöbb pontjára. A Kőbányát, Kispestet, a repülőteret és a dél-pesti agglomerációt összekötő csomóponthoz buszterminál és P+R parkoló is kapcsolódik, illetve ide vezetnek Kispest és Kőbánya kerékpárútjai is.

Már a KÖKI Bevásárlóközpont 2019-ben történt megvásárlásának pillanatában feltűnt nekünk a kerékpárosok méltatlan helyzete a környéken. Az elmúlt időszakban több lelkes környékbeli bringással beszélgettünk arról, hogyan épülhet be a bringázás minél több ember mindennapi életébe. Így született meg egy olyan B+R terminál gondolata, amely elősorban a biztonságos tárolást teszi lehetővé. A fejlesztés elkezdésével egyre jöttek azok az ötletek, amelyek a biztonság mellett a bringások kényelmét is szolgálják. Boldog vagyok, hogy szinte minden elképzelést sikerült megvalósítani. A második fázisban még magasabbra tesszük a lécet, mert egy látványos, konténerben elhelyezett, kétszintes szervizt és bemutatótermet tervezünk. Ezzel minden lehetőséget megteremtünk egy valós kerékpáros desztináció kialakulásához a KÖKI-ben, amihez még keressük az üzemeltető partnerünket. Ha minél több környékbeli kerékpáros megszereti és használja bringapontunkat, illetve más bevásárlóközpontok is kedvet kapnak hasonló terminálok létesítéséhez, akkor elértük a célunkat – mondta Duszin Ádám, az Adventum Csoport Retail Asset Managere.

A smart lock e-bike-töltő állomással felszerelt, éjjel-nappal kamerás megfigyelés alatt tartott KÖKI BRINGA PONT-ra a biciklisek csak a KÖKI APP segítségével juthatnak be. A biztonsági őrjáratokkal is védett tárolóban ingyenesen lehet igénybe venni az öltözőszekrényeket, a kézmosókat és a szerelőállványokat.

A csomagtároló rekeszek egyedi biztonsági kóddal zárhatók, ahova a két keréken érkezők minden olyan kerékpáros eszközüket tehetik, amiket nem szeretnének magukkal vinni a belvárosba. Igazi újdonság az is, hogy az aktív védelem mellett a tárolóban elhelyezett kerékpárokra díjtalan HELLO Bringás biztosítás jár.

A KÖKI bevásárlóközpontban komoly fejlesztések történnek. Közel 6 ezer négyzetméternyi területet vesznek igénybe a nagy nemzetközi divatbérlők, megújultak a mosdók, elkészültek a mozi tervei, és tavasszal az ételudvart is átépítik. A zöld szemlélet szintén komoly hangsúlyt kap: őszre a teljes világítást energiatakarékos LED-re cserélik ki, és már tervezik a napelemparkot, amely a teljes fogyasztás 10 százalékát képes fedezni. A KÖKI zöld programjának a KÖKI BRINGA PONT is fontos eleme.

Gajda Péter kispesti polgármester elmondta, hogy a beruházás segíti a városrész környezettudatos, fenntartható közlekedési feltételeit, valamint enyhít a környék parkolási gondjain is. Az irodavezető mindenekelőtt azonban reményét fejezte ki, hogy az újkoncepciós kerékpáros szolgáltatópont egyre több kispestit sarkall majd arra, hogy az egészséges életmód jegyében biciklire pattanjon.

A beruházást az első perctől lelkesen támogatta Eisenkrammer Károly egykori profi kerékpárversenyző, 27-szeres felnőtt magyar bajnok, az 1992-es barcelonai olimpia olimpikonja, a Tour de Hongrie főszervezője és a Kőbánya Cycling Team elnöke.

„Hitvallásom a városi kerékpározással kapcsolatban, hogy „Ahol jó kerékpározni, ott jó élni”. Kőbánya és Kispest bringásai a KÖKI Bringa Pont megnyitásáig nehezen tudták összekapcsolni a kerékpáros közlekedést a metróval, hiszen modern B+R parkoló híján nem szívesen hagyták őrizetlenül kerékpárjaikat. Így bármennyire is szerették volna mozgással kezdeni a napot, biciklizés helyett mégis inkább az autót vagy a tömegközlekedést választották az M3-as metró kispesti végállomásáig. Amikor az Adventum Csoport a tervezett kerékpáros szolgáltatópont ötletével megkeresett, egyből támogattam azt, hiszen pont ilyen fejlesztésekre van szükség, amikor az állami vagy önkormányzati kerékpárúthálózat-bővítés összeér a kereskedelmi vállalatok céljaival. A belvárostól távolabb eső kerületeknek nagy szükségük van az ilyen végponti beruházásokra. Úgy vélem, hogy a KÖKI BRINGA PONT egyaránt sikerrel mozdítja elő a mindennapos kerékpározást Kőbányán és Kispesten” – mondta Eisenkrammer Károly.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Tűzfalra került Szinyei Merse Pál Léghajó című festménye Budapesten
Nemcsak a fővárosban, de országosan is egyedülálló, hogy egy híres festmény hiteles reprodukciója kerüljön fel egy tűzfalra. Az alkotók elárulták, hogyan készítették és honnan jött az ötlet.

Link másolása

Az idén 125. tanévét kezdő Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai mostantól a névadó egyik legismertebb alkotásának hatalmas méretű változatát láthatják majd nap, mint nap.

„A léghajó szimbóluma az emberi gondolatok szárnyalásának és a művészi szabadságnak, mely mégsem távolodik el kozmikus magasságokba, hanem az emberiség élettere, a föld közelében marad”

– olvasható Szinyei Merse Anna, a dédnagyapja életét és munkásságát feldolgozó könyvében a művész „talán legeredetibb, hetyke-tréfás”, 1882-ben készült festményéről.

A középiskola vezetősége régóta fontolgatta a belső udvaron lévő óriási tűzfal felület megfestését, dekorálását, amire a kerek évforduló tökéletes alkalmat adott. A VI. kerületi Önkormányzattal folyatott egyeztetések után pedig zöld utat kapott az elképzelés megvalósítása.

A Neopaint csoport festőművészei egyértelmű ajánlása volt a Léghajó megjelenítése. Ezt megelőzően több ötlet is volt arra vonatkozóan, hogy mi kerüljön fel a falra, de végül az iskola vezetősége teljes egyetértésben döntött a Léghajó mellett.

Óriási kihívás volt a 42x39,3 cm-es festmény megjelenítése egy ekkora felületen, mert az amúgy kisméretű kép számtalan apró részletet tartalmaz, amelyek felnagyítva előkerülnek, illetve Szinyei egyedi ecsetvonásait is ábrázolni kellett úgy, hogy az óriás festmény végül visszaadja a Léghajó valódi hangulatát.

Első ránézésre nem tűnik egy bonyolult alkotásnak, de jobban megvizsgálva láthatjuk, hogy egy igen aprólékos és teljesen egyedi ábrázolású képről van szó.

Az 500 m2-es falfestmény 2 hét alatt készült el a legnagyobb kánikula közepette, 5 festőművész közreműködésével.

A Neopaint Works csoport tagjai bíznak benne, hogy ez egy jó példa lehet arra vonatkozóan, hogy még több hasonló jellegű alkotás készülhessen országszerte, hiszen egy-egy ilyen falfestmény nemcsak turisztikai látványossággá, de egyfajta kultúrmisszióvá is válhatna.

„Ha tehetnénk, mi csak ilyen képeket festenénk, mert ennek célja és értelme van. Számunkra a legnagyobb dicséret az lenne, ha Szinyei láthatná, és azt mondaná rá: Ez igen, szép munka!”

– mondta el a Neopaint vezetője, Jankovits Barnabás.

A Neopaint Works csoport:

A festőcsoport 17 éves fennállása óta több 10.000 m2 falfelületre készített dekoratív falfestményeket, megteremtve ezzel hazánkban a tűzfalfestészet, a legális köztéri falfestészet kultúráját.

Az olyan monumentális alkotások, mint a Rubik-kocka, a 6:3 - Az Évszázad mérkőzése, a Sissy, Róth Miksa emlékfal, a Nemzet Színészei vagy a Klauzál téren lévő „zöldséges” mára Budapest nevezetességeivé és turisztikai célpontjaikká váltak, számuk meghaladja a 60 darabot. A grafikák témaköreinek megválasztásánál fontos szempont, hogy a vizuális élmény mellett a festménynek legyen tartalma is, hiszen így lesz teljes egy városdíszítő faldekoráció. Tevékenységük tehát nem sorolható be sem a graffiti sem a street art kategóriákba, mert nem saját stílusukat akarják megjeleníteni falfestményeinken, hanem figyelembe véve a felület környezetét, elhelyezkedését alakítják ki koncepcióikat majd legálisan, engedélyezések után valósítják meg terveiket.

Számtalan felkéréseik közül a Léghajó volt a legnagyobb megtiszteltetés és egyben a legnagyobb kihívás is, mert egy olyan projektet bíztak rájuk, ami nem mindennapi: egy kivételes festőművész alkotását lemásolni, megjeleníteni nagy kihívás, amihez maximális bizalom szükséges a megrendelők részéről.

A sok száz kisebb-nagyobb munka alatt szerzett tudásnak és gyakorlatnak, valamint az egyedi technikának köszönhetően jóformán bármilyen elképzelést, grafikai tervet meg tudnak valósítani.

A festőcsoport elsődleges célja, hogy minél több minőségi falfestmény készülhessen országszerte köztereken, valamint különböző közintézményekben.

VIDEÓ: A Léghajó készítéséről

Még több információ ITT

Íme egy régebbi alkotásuk:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk