Hangulatos képek a 10 éves Combinókról
Tíz évvel ezelőtt, 2006. július 1-jén állt forgalomba Budapesten az első, 2001-es pályaszámú Siemens Combino Supra villamos, és ezzel hosszú idő után először érkezett új szerelvény a fővárosba. Mutatunk néhány hangulatos fotót a körúton közlekedő járat elmúlt éveiből.
Az új Combinók a 4-es és 6-os vonalára, azaz a nagykörútra kerültek, amely a legforgalmasabb Budapesten. A járművek akkor a világ leghosszabb egyterű villamosai voltak a maguk 54 méteres hosszával. Ezt a rekordot a szintén Budapesten pár hónapja forgalomba állt hosszú CAF Urbos villamosok vették át, a spanyol gyártó járművei két méterrel hosszabbak.

A megrendelt negyven villamos első példánya 2006. március 14-én érkezett meg, az utolsót pedig 2007 májusában szállították a magyar fővárosba. A negyven villamos vásárlására, valamint az egyéb járulékos beruházásokra - mint például a körúti pálya, a peron és a vezeték átépítése, a remizek átalakítása - negyvenmilliárd forintot költöttek.
A szerelvényeket egyébként közel kétéves késedelemmel szállította le a Siemens-Kiepe konzorcium, mert a járművek alumíniumvázát acélra cserélték. Volt egy kisebb leállás is 2006. július végén ajtóhibák miatt - egy időre ki is vonták a szerelvényeket a forgalomból, ezalatt kicserélték a hajtóműveket, azóta pedig többé-kevésbé zavartalanul járnak. Te gyakran utazol velük?
Ha tetszettek a képek, oszd meg másokkal is!