BUDAPEST

Elindult az új Bubi – Karácsony szerint okosabb és menőbb lett a budapesti közbringarendszer

Az új kerékpárok könnyebbek, mint a régiek, és már fújt, defektmentes gumikkal szerelték fel őket, így komfortosabbak és könnyebb hajtani is őket. Ugyanakkor könnyítettek a kölcsönzési procedúrán is.
MTI, fotó: BKK - szmo.hu
2021. május 20.


Link másolása

Elindult a megújult Mol Bubi budapesti közbringarendszer csütörtök délután. Karácsony Gergely főpolgármester az átadás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta, hét éve indult a Mol Bubi, így már itt volt az ideje, hogy megfiatalítsák, okosabbá, "menőbbé" tegyék a rendszert.

Hangsúlyozta, minden városvezetőnek az a dolga, hogy alternatívákat nyújtson a közlekedésben, és ebben nagy szerep jut az úgynevezett megosztott közlekedési eszközöknek, amelyeket minden városlakó használhat.

Az új kerékpárokról elmondta, könnyebbek, mint a régiek, és már fújt, defektmentes gumikkal szerelték fel őket, így komfortosabbak és könnyebb hajtani is a járműveket. Ugyanakkor könnyítettek a kölcsönzési procedúrán is

- tette hozzá.

A főpolgármester jelezte azt is, azon dolgoznak, hogy az új Mol Bubi része legyen a fővárosi közösségi közlekedésnek, sokkal többen használják, ezért megtartanák a koronavírus-járvány idején bevezetett olcsóbb díjazást.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, cége innovatív megoldásokkal próbál hozzájárulni ahhoz, hogy a főváros mindenki számára élhetőbb legyen.

Az elmúlt hét év alatt - a vezérigazgató szerint - rengeteg visszajelzést kaptak arról, hogy mivel lehetne a rendszert javítani. Ezek között megemlítette, hogy az új biciklik gyorsabbak, valamint kosárral és csengővel is fel vannak szerelve.

Az új Mol Bubi applikáción keresztül ráadásul minden elintézhető, így nincs szükség többé személyes ügyintézésre - tette hozzá.

Pantl Péter, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, érezhető lesz a különbség az új és a régi rendszer között, hiszen jelentősen megújult a Mol Bubi. Reményét fejezte ki, hogy nemcsak a városlakók, de a turisták is örömmel fogadják majd a közbringarendszert.

Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője elmondta, az új kerékpár súlya 21,4 kilogramm, így 3,1 kilogrammal könnyebb a régi biciklinél.

A rendszerben 1200 kerékpár lesz, de ezt a mennyiséget csak fokozatosan érik el, jelenleg mintegy 800 érhető el a város 158 pontján. A teljes mennyiséghez egy 400 darabos extra keretet is biztosítanak, így a rendszer bővíthető.

A BKK terve az, hogy virtuális dokkolókkal bővítik a hálózatot, aminek az a lényege, hogy nincs szükség fizikai állomásokra, hanem GPS-lokáció alapján meghatározott helyszínekről lehet felvenni és letenni a kerékpárokat.

Mit kell tudni az új MOL Bubiról?

A MOL Bubi alapjaiban újult meg, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson, változatlanul Budapest belső városrészeit lefedő, mintegy 30 négyzetkilométeres szolgáltatási területen.

• A kerékpár defekttűrő, fújt gumikat kapott, ezért könnyebben tekerhető és sokkal jobban gurul elődjénél.

• Az új applikációban minden MOL Bubival kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni, nincs szükség személyes ügyintézésre, illetve a honlap is megújult.

• Egyszerűbbé vált a kerékpárok felvétele és lezárása, amelyet egy okoslakattal lehet megtenni.

• A városi közlekedéshez minden kiegészítővel felszerelt jármű széles skálán, könnyedén állítható nyeregmagassággal bárki számára kényelmessé teszi a kerékpározást.

A szolgáltatás részeként a MOL Bubi díjstruktúrája is megújult:

• A havi bérlet 500 Ft-ba, az éves bérlet 5000 Ft-ba kerül.

• Érvényes MOL Bubi bérlettel a rövid utazások (30 percen belül minden alkalommal) változatlanul díjmentesek. A korábban alkalmazott kaució teljesen megszűnt.

• Alkalmi felhasználóként csupán egy egyszeri 100 Ft-os bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetni a legelső használatkor, de még az is lebiciklizhető az első utazáskor.

• Egy regisztrációval egyidejűleg továbbra is akár 4 kerékpár használható - írja a BKK a közleményében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Látványtervek: ilyen lehet az új Nyugati pályaudvar
Egy háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugati pályaudvart.

Link másolása

Fürjes Balázs, a Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár posztolta a Facebookra a Nyugati pályaudvar látványterveit. Korábban kiírtak egy pályázatot a Nyugati felújítására, amit a brit Grimshaw Architects építésziroda nyert meg. Terveztek már pályaudvart Londonnak, New Yorknak és Melbourne-nek is, tehát az egész világon elismert cégről van szó.

"Egy 21. századi, háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezzük újjá a Nyugati pályaudvart.

Az új terv tiszteli a múltat, Budapest építészeti örökségét, és jól illeszkedik a környező városrész szövetébe. Az Eiffel-csarnok mögött a felszínen egy új vasúti csarnok, a föld alatt 6 vágányos mélyállomás épül. Így a pályaudvar jóval több vonatot tud fogadni. A belváros bezöldül: a Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható új városrész születik" - írta Fürjes.

Az államtitkár hét pontban szedte össze, milyen lesz a felújított Nyugati pályaudvar

  • Több vonatot tud majd fogadni,
  • a Nyugati mellett megépül az Eiffel-csarnok, ami Budapest építészeti öröksége előtt is tiszteleg,
  • megépül egy minden irányból könnyen megközelíthető pályaudvar és városi tér,
  • bezöldülnek a vasúti üzemi területek: egy új, hosszú, zöld parkot hoznak létre a Nyugatitól a Városligetig,
  • a Westend elől elköltözik a lerobbant parkoló és a buszpályaudvar, helyükön egy barátságos zöld tér születik,
  • elbontják a felüljárót.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
BKV: száz új busz érkezik a fővárosba, az idősebb buszokat végleg kiváltják
A cég vezérigazgatója számolt be a fejlesztésről, amely igencsak szükséges volt már, hiszen 30 éves buszok is használatban vannak még Budapesten.

Link másolása

Száz új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú autóbusz érkezik a BKV Zrt. részére bérleti konstrukcióban - közölte a vállalat az MTI-vel.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója szerdán írta alá azt a szerződést az Omnibus Hungária Kft. és az Inter Tan-Ker City Kft. által alkotott konzorcium képviselőivel, amely keretében az új buszok megérkezhetnek - tudatta a közlekedési cég.

Hozzátették: a várhatóan még idén forgalomba álló buszok több idősebb - akár 30 éves - járművet váltanak ki.

Közölték azt is, várhatóan a negyedik negyedévben további 35 saját tulajdonú új autóbusz is forgalomba állhat majd.

Ezzel egy időben vidéken, a Volánbusz-flotta korszerűsítése is elkezdődik: 7 megyében összesen 32 új, Mercedes-Benz Intouro M típusú autóbuszt adnak majd át.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Látványtervek: így néznek ki az M3-as metró felújított állomásai
Májusban adják át a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat.

Link másolása

Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán közölt látványterveket az M3-as metró felújításáról. Májusban egy újabb szakaszt vehetnek birtokba az utasok: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák kerülnek átadásra majd.

„Gőzerővel folytatódik Budapest leghosszabb metró szakaszának felújítása, amelynek középső szakaszát az utasok májusban már használhatják is. A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák hamarosan elkészülnek.

A látványterveken pedig most megnézhetitek, hogyan fognak kinézni az új, akadálymentesített állomások. Az M3-as metró felújítása nehéz öröksége volt a városvezetésnek, de büszke vagyok rá, hogy hamarosan újabb állomásokat adhatunk át a városlakóknak” - írta Karácsony Gergely bejegyzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Miyawaki-koncepció szerinti erdőket telepítettek Budapesten
A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük.
MTI - szmo.hu
2022. március 30.


Link másolása

Három, Miyawaki-koncepció szerinti erdőt ültetett a Főkert a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában - tájékoztatott a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. Főkert Kertészeti Divíziója.

A Miyawaki-koncepció egy olyan erdőtelepítési forma, amelynek alapja a facsemeték természetes versengése. A módszert Miyawaki Akira tavaly elhunyt japán növényökológus fejlesztette ki.

A koncepció lényege, hogy a kis erdőfoltok fajösszetétele megegyezik az adott területen őshonosan megtalálható hazai erdők fajösszetételével. A telepítés különlegessége az, hogy az erdészeti facsemetéket igen sűrűn ültetik egymás mellé, véletlenszerű elrendezésben. Ezek a növények gyorsabban növekednek, mert a fényért és a tápanyagokért való versengés erősebben érvényesül, mint egy magában álló díszfa esetén.

A Főkert Budapesten 2021 júniusában, a Tabánban hozta létre az ország első Miyawaki-koncepció szerinti erdőjét. A szakemberek 2022 tavaszán a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában folytatták a "minierdősítést", ahol három foltban 240 facsemetét ültettek el.

A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük. Az állományalkotó fafajokon kívül kiegészítő cserjék is kerültek a minierdőbe, főként bibircses kecskerágó és közönséges fagyal.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET: