hirdetés

BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

1000 fő jelentkezett tesztelni a Bubit egy óra alatt

A budapesti bérbicajok nyilvános tesztelése július 17-én, csütörtökön indul.
fotók: Nagy Szabolcs - szmo.hu
2014. július 15.

hirdetés

A Budapesti Közlekedési Központ a MOL Bubi nyilvános próbaüzemére 1000 tesztelőt keresett, hogy a belső után nyílt üzemben is megmérettesse az új kerékpáros közösségi közlekedési rendszerét. Regisztrálni július 14-én, hétfőn 16 órától lehetett. Az érdeklődés olyan nagy volt a MOL Bubi iránt, hogy az 1000 fős keret egy óra alatt betelt.

A július 17-én, csütörtökön induló – tervezetten kéthetes – nyílt próbaüzem a kerékpárok és a rendszer működését „járatja be”, hogy még feltárja az esetleges javítanivalókat, és értékes tapasztalatokkal szolgáljon a MOL Bubit rövidesen éles üzemben használó ügyfeleinknek. A nyilvános próbaüzemre július 14-én regisztrálhattak az érdeklődők a molbubi.bkk.hu honlapon, akiknek ezt követően szerződést is kell kötniük személyesen a BKK ügyfélközpontjaiban, a weblapon előre foglalt időpontban. Az ezer jelentkező féléves MOL Bubi bérletet kap, ha a kéthetes nyílt próbaüzem ideje alatt legalább 10 alkalommal használja a rendszert, majd kitölti az elégedettségi kérdőívet honlapunkon.345

A strapabíró, GPS-szel ellátott háromsebességes, Csepel gyártmányú biciklik nem lesznek már teljesen ismeretlenek az érdeklődők számára: a budapestiek első alkalommal a februári Bringaexpón próbálhatták ki a MOL Bubi almazöld kerékpárjait és gyűjtőállomásait. Azóta pedig városszerte a MOL Bubi hétvégeken ismerkedhettek meg velük. A rendszer integrációját a T-Systems Magyarország Zrt. végzi. Az informatikai cég biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldások integrációját, a főbb rendszerelemeket pedig alvállalkozóként a német Nextbike GmbH – mint számos más nagyváros hasonló rendszerének fejlesztője – szállította.4

5

A MOL Bubi a közösségi közlekedés új formája, nem klasszikus kerékpárkölcsönző: a közbringa az egyéni közlekedés szabadságát ötvözi a közösségi közlekedés előnyeivel. A rendszer névadó szponzora a MOL, mely így jelentős, százmillió forintos nagyságrendben hozzájárul az üzemeltetés költségeihez. A MOL célja a környezetbarát közlekedés támogatása, a kerékpáros közlekedés népszerűsítése.6789

A rövidesen élesben kipróbálható, kezelő nélküli dokkolókkal működő rendszer télen-nyáron napi 24 órában a bringázók rendelkezésére áll majd. A 76 gyűjtőállomás helyét a BKK jelölte ki a budapestiek és a Magyar Kerékpárosklub véleményének figyelembevételével, és a rendszer később könnyen bővíthető újabb állomásokkal. A gyűjtőállomásokat, amelyek 300-500 méterenként találhatók, a belvárosban lehet elérni. A rendszeres felhasználók éves/féléves bérlettel kerekezhetnek majd, de a kerékpárok természetesen alkalomszerűen is használhatók 24 órás, 72 órás vagy hetijeggyel. A termináloknál, a rendszer honlapján, sőt okostelefonon is lehetőség lesz a bankkártyával történő díjfizetésre. A gyűjtőállomások teljes listája és térképe a molbubi.bkk.hu oldalon elérhető.

hirdetés

Ha te is kipróbálnád a Bubit, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk