BUDAPEST

101 éves a budapesti buszközlekedés

Legendás története van az 1915. március 1-jén indult fővárosi buszközlekedésnek.
forrás: BKK - szmo.hu
2015. március 01.


Link másolása

A századfordulón új jármű jelent meg a közforgalmú közlekedés számára: az autóbusz. Hosszas előkészítés után 1915. március 1-jén indulhatott el az első budapesti autóbuszjárat az Aréna út és a Vilmos császár (ma: Bajcsy-Zsilinszky) út között. Ezután a fővárosi közgyűlés felszámolta az omnibuszközlekedést lebonyolító Székesfővárosi Közlekedési Vállalatot (SzKV), helyette új vállalatot szervezett Budapest Fővárosi Közlekedési Vállalat (BFKV) néven.

Az emeletes vagy földszintes, sárgára, pirosra, kékre, kék-fehérre vagy égkék színűre festett, elektromos, motalkó, benzin, dízel, vagy dízel-elektromos hibrid motorral hajtott, szóló, pótkocsis vagy csuklós buszok túléltek mindent: világháborúkat, rendszerváltásokat, államosítást és privatizációt.

01

Az első Austro-Daimler XX-1 jelzésű autóbusz.

1915. március 1-jén, reggel pontban 7 órakor indította be a Székesfővárosi Közlekedési Vállalat Rt. Budapest első autóbuszjáratát az Andrássy úton. A Hősök tere és a Vilmos császárút (ma Bajcsy-Zsilinszky út) között közlekedő Austro-Daimler Tudor típusú, elektromos meghajtású (akkumulátoros) emeletes autóbusznak

nem voltak kijelölt megállói, a járművet le kellett inteni, mint egy taxit.

A második autóbuszt már benzinmotor hajtotta: az egyszintes járművet a kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár készítette. A járat útvonalát pár hónappal később meghosszabbították, és több új, Aradon gyártott, emeletes MARTA-Weitzer, valamint Benz és Ganz Büssing autóbuszt vásároltak.

02

Elektromos meghajtású emeletes autóbusz 1921-ből.

1917-től 1921-ig a háború következtében fellépő üzemanyag és gumihiány miatt sajnos szünetelt az autóbusz-közlekedés. Az újrainduló buszok 1923. január 1-jétől már mint a Székesfővárosi Autóbuszüzem (SZAÜ) 1-es járata szállították az utasokat. A cég új járatokat is indított, 1923-tól már Budán is közlekedtek a sárgára festett járművek,

melyek átlagsebessége 12 km/óra volt. Bár ez ma kevésnek tűnik, akkoriban több panasz is érkezett a túl gyors buszok miatt.

03

MÁVAG által Mercedes-Benz lincensz alapján gyártott MÁVAG NI 56 autóbusz.

1925-tól 2000-ig szinte csak magyar gyártmányú buszok közlekedtek Budapesten. (Egy részüket külföldi licenc alapján készítették. Pl. a SZAÜ által 1928-ban beszerzett,100 db, MÁVAG által gyártott, Mercedes-Benz N500 autóbusznak csupán az alváza készült licenc alapján).

1928-ban döntöttek arról, hogy a budapesti autóbuszok a továbbiakban sötétkék fényezést kapjanak. Ezt a szín egészen 2011-ig használták. A főváros környéki településekre a Budapesti Autóbusz Közlekedési Rt. (BART) piros Rába autóbuszaival lehetett eljutni.

04

MÁVAG N26/36 típusú autóbuszok a Pasaréti téri buszmegállóban 1940-ben.

1932 és 1934 között a legendás "Beszkárt", vagyis a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt. kezébe került a buszközlekedés is. Az autóbuszok jelentős részét motalkó (80% benzin és 20% alkohol) hajtotta. Hamarosan megjelentek a dízelmotoros buszok is, amelyeket Európában itt alkalmaztak először nagy számban.

05

MÁVAG N2h típusú, "kis harcsának" becézett autóbusz a 22-es vonalán 1941-ből.

A 40-es években már 340 busz volt a "Beszkárt" állományában, amelyek 35 nappali és 5 éjszakai járaton közlekedtek.

1941-ben Budapesten jobboldali közlekedést vezettek be, ami miatt a BSZKRT és a BART autóbuszait át kellett építeni.

06

MÁVAG TR 5 busz a hetes vonalán 1949-ből.

A II. világháború a buszközlekedésre is tragikus hatással volt: a légitámadások, majd az ostrom következtében a járműállomány legnagyobb része elpusztult, vagy súlyosan megrongálódott. Több buszt nyugatra hurcoltak. A háború után ezért gondot okozott a járműhiány, de pár év alatt sikerült elegendő hazai gyártású autóbuszt beszerezni.

07

„Házi csuklós” Ikarus busz a 35-ös vonalán a 60-es évekből.

Az autóbusz-közlekedést 1949-től a Fővárosi Autóbuszüzem Községi Vállalat bonyolította.

Ekkor Budapesten 249 km hosszú autóbusz-hálózaton összesen 44 járat közlekedett, az 1401 megállóhelyből 240 volt átszállóhely, illetve végállomás.

08

Az Ikarus 180-as csuklós busz a 60-as évektől 1980-ig rótta Budapest útjait. Nosztalgiajáratként azonban még mindig kipróbálható.

1951-ben jelentek meg a fővárosban az első Ikarus autóbuszok. A zsúfoltág enyhítésére 1954-től pótkocsis autóbuszokkal kísérleteztek, de a módszer nem vált be, ezért 1960-tól "házilag kialakított" csuklós autóbuszokat állítottak forgalomba. Ezt követte az első sorozatban gyártott csuklós autóbusz, az Ikarus 180. 1961-ben elkészült az első, Ikarus 630-as autóbuszból kialakított nyitott városnéző busz.

09-10

A bonyolult jegyrendszert 1966-ban megreformálták. Ekkortól – 1985-ig – egy buszjegy 1 Ft 50 fillérbe került.

1968-ban ismét egységesítették a budapesti közlekedést. Megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV). Ekkorra az autóbusz-hálózat 813 km hosszú volt, és 92 alap-, 45 betét-, 18 elágazó, 4 időszakos, 6 gyors-, egy gyors betét-, egy repülőtéri és 9 idényjellegű járat közlekedett.

11

Az Ikarus 280-as a világ valaha legnagyobb példányszámban gyártott csuklósautóbusz típusa, melyből csaknem 61 ezer példányt gyártottak le.

A 70-es évektől Budapesten kizárólag magyar Ikarus autóbuszok közlekedtek.

A legnépszerűbb az akkoriban a világ egyik legjobbjának számító, számos technikai újítással felszerelt (pl. szervokormány, automataváltó) Ik 200-as buszcsalád volt, melyből 1971 és 1999 között 2393 db szóló és 1680 db csuklós változatot szerzett be a BKV.

12

Az Ikarus 412-es alacsonypadlós városi autóbuszok 1999 óta szállítják utasainkat nap mint nap.

1985-ben jelentek meg a környezetkímélő motorral felszerelt 415-ös Ikarusok, 1999-ben pedig az alacsonypadlós 412-esek.

13

A Volvo alvázra épített Alfa Localo autóbuszok a 2000-es években kerültek a főváros útjaira. A részben alacsonypadlós járművek 2012-ig teljesítettek szolgálatot Budapesten.

A BKK egész évben szervez programokat a 100 éves évfordulóra. A nyitórendezvény március 1-jén, vasárnap lesz a Hősök terén, ahol 9 órától 11 régi és mai autóbuszt állítanak ki. Dél körül a járművek végighaladnak az Andrássy úton, a 100 évvel ezelőtti busz útvonalán.

(A részletes éves programot az oldal alján találjátok)

2000-ben jelentek meg újra Budapesten a külföldön gyártott buszok: használt MAN és Volvo alapra épített Localo buszok álltak forgalomba. Ezeket a BKV alvállalkozójaként magáncégek üzemeltették.

14

Volvo 7700A autóbuszok 2014-ben a felújított Várbazár előtt.

2004-2006 között a BKV 150 db új, Lengyelországban gyártott Volvo 7700A típusú autóbuszt vásárolt, majd 2009-ben használt Van Hoolokat.

15

Mercedes-Benz Citaro O530 a Megyeri hídon.

2010-től a Budapesti Közlekedési Központ irányítja a főváros közlekedését. Mivel eddigre a járművek átlagéletkora 18 évre emelkedett, elengedhetetlenné vált a buszflotta megújítása. Első lépcsőben kb. 200 db használt, de jó állapotú alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes és Volvo autóbusz beszerzésére történt meg.

16

MAN Lion’s City autóbusz segíti Budapest agglomerációjának közösségi közlekedését.

A főváros új autóbusz üzemeltetési modellt vezetett be: a BKK nem járműveket vásárolt, hanem szolgáltatást, így az új buszok beszerzésével járó költség magáncégeket terhel, nem közpénzt kell erre fordítani. A módszer eredményességét bizonyítja, hogy 2013-ban 159 db új Mercedes Citaro, 2014-ben 167 db új Rába-Volvo 7900A és MAN Lion’s City autóbusz állt forgalomba.

17

Mercedes-Benz Citaro C2 típusú autóbuszok 2013 óta vesznek részt a budapesti közösségi közlekedésben.

2014 végére már 631 db modern, alacsonypadlós, környezetkímélő motorral felszerelt autóbusz szállította az utasokat Budapesten. Számos járaton egész héten vagy csak hétvégén kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek.

18

2015 március 1-étől Budapesten működik Európa egyik legnagyobb hibrid busz flottája.

Mivel a fővárosi közlekedésben a szolgáltatás minősége mellett a környezettudatosság is kiemelten fontossá vált, a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében a BKK 2015-től a 200 új, alacsonypadlós, EURO 6-os motorral felszerelt MAN Lion’s City és Mercedes-Benz Conecto G autóbusz mellett 28 új, Volvo hibrid hajtású dízel-elektromos Volvo autóbuszt is forgalomba állít.

19

Van Hool sűrített földgázmeghajtású autóbusz Kispesten, a Munkás Szent József templom mellett.

49 darab sűrített földgázzal (CNG) működő Van Hool busz mellett 18 új, alacsonypadlós magyar PKD (partially knocked down kit) Ikarus 127V busz vesz részt a fővárosi autóbusz-közlekedésben a BKV üzemeltetésében. Így válik az utazás egyszerre komfortosabbá és környezetkímélőbbé.

Az évforduló részletes programja:

9.00: Autóbusz-kiállítás a Hősök tere Szépművészeti Múzeum felöli oldalán.

Kiállított 11 db jármű között az érdeklődők régi Ikarus buszokat, egy új, sűrített földgázzal hajtott új járművet valamint az egyik, 2015 tavaszán forgalomba álló Mercedes Conecto autóbuszt is láthatják az érdeklődők.

11.00: Az emlékév ünnepélyes megnyitása.

Beszédet mond dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Bemutatják az első autóbusz 100 évvel ezelőtti elindulását megörökítő emléktáblát is.

12.00: Autóbusz felvonulás

Az érdeklődők felszállhatnak a kiállított autóbuszokra, melyek ezt követően tesznek egy kört a Hősök terén, majd végighaladnak az Andrássy úton a Deák térig.

Nyílt napok a BKV buszgarázsaiban

Április 26. – Kelenföldi autóbuszgarázs

Május 31. – Óbudai autóbuszgarázs

Szeptember 6. – Dél-Pesti autóbuszgarázs

Szeptember 27. – Trolibusz-divízió, Kőbánya

Október 18. – Cinkotai autóbuszgarázs

Részletek a BKK honlapján

Ha te is kíváncsi vagy a 100 éves buszokra, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Bejártuk a budapesti Madame Tussauds-t: Palvin Barbara, Zámbó Jimmy és Hosszú Katinka is kapott viaszfigurát
Összesen 51 életnagyságú figura várja a látogatókat csütörtöktől a belváros közepén, de mélyen zsebbe kell nyúlni hozzá: a felnőtt belépőjegy több mint 12 ezer forintba kerül.

Link másolása

Tavaly év végén jelentették be, hogy Budapestre érkezik a világ egyik legnagyobb turistalátványosságának számító Madame Tussauds panoptikum. A magyar főváros olyan helyszínek mellé zárkózott fel ezzel, mint London, Amszterdam, Berlin, Las Vegas, Tokió vagy Sydney – összesen már a 24. a sorban, azonban az első, amely franchise-rendszerben működik.

Ez lehetőséget adott arra, hogy sokkal inkább testre szabják a kiállítást: természetesen vannak kötelező körök, amelyek valószínűleg sehonnan nem hiányozhatnak, ugyanakkor számos egyedi elem is, amivel csak itt lehet találkozni.

A magyar főváros nemcsak helyszíne, hanem inspirálója is a tárlatnak, a belső terekben egy sor hazai ikonikus épület és műemlék jelenik meg. A látogatók például átsétálhatnak a Budai Váralagúton, sztárokkal „randevúzhatnak” a Duna-korzón, helikopteres filmforgatás szereplői lehetnek a Halászbástyán és elmerülhetnek a gyógyfürdők világában is.

A múzeum terei élesen elkülönülnek egymástól, mindegyik olyan, mintha egy különálló világba lépnénk be. Miután elsétáltunk a stílszerűen a Lánchíd mellett üldögélő Will Smith, illetve Ariana Grande, Tom Hanks, George Clooney és a szivarozó Peter Falk mellett, máris a Fehér Ház ovális irodájában találjuk magunkat, ahol (talán nem túl meglepő módon) nem Joe Biden, hanem Donald Trump figurája fogad bennünket.

Közvetlenül mellette Hszi Csin Ping kapott helyet, ami valószínűleg nem annyira az országát egyre diktatorikusabb eszközökkel vezető politikus hazai népszerűségének köszönhető, sokkal inkább az idelátogató kínai turisták igényeit akarták kiszolgálni. Ferenc pápával és a tavaly elhunyt II. Erzsébettel viszont a magyar látogatók is biztosan előszeretettel szelfiznek majd.

Borítékolható, hogy hosszú sorok fognak kialakulni Zámbó Jimmy előtt is, akit a Király című sorozat újra beemelt a popkulturális köztudatba, és alighanem Palvin Barbara viaszszobra is temérdek Instagram-szelfiről köszön majd vissza innentől.

Összesen 17 magyar vonatkozású hírességgel lehet találkozni a tárlaton, az ő figuráik kizárólag a budapesti produkció igényére készültek a Madame Tussauds London melletti műhelyében. A tervezési szakaszban állítólag nagyívű felmérésben kérdezték meg a leendő közönséget, hogy kikre kíváncsiak a leginkább. A kutatás eredményei alapján történelmi személyiségek, sztárok, sportolók, kulturális ikonok és egy világhírű magyar tudós is helyet kapott a listán.

A teljes hazai névsor a következő: Harry Houdini, Hosszú Katinka, Karády Katalin, Kossuth Lajos, Liszt Ferenc, Lugosi Béla, Mátyás király, Munkácsy Mihály, Neumann János, Palvin Barbara, Papp László, Petőfi Sándor, Puskás Ferenc, Sissi, Szent István király, Széchenyi István, Zámbó Jimmy.

Hosszú Katinka egyébként személyesen is ott volt a sajtó számára szervezett bejáráson (ahogy Puskás Ferenc családja és ifj. Papp László is), így remek „pózolj magaddal” jellegű fotókat lehetett róla készíteni. A várandósságát néhány hónapja bejelentő úszónő most látta először a róla mintázott figurát, de a felkérésről már régóta tudott: az előkészletek során több órán keresztül vették le a méreteit, hogy viaszmása a lehető legélethűbb legyen.

A végeredménnyel maximálisan elégedett, még ha – mint azt viccesen hozzátette – jelenlegi formája nem is egyezik meg teljesen azzal, ahogy a bábu kinéz. Külön örült annak, hogy bár a figura fürdőruhában, LED-falra vetített medencével a háttérben látható, mégis kifejezetten nőies lett.

A megnyitón szintén résztvevő Karácsony Gergely azt mondta a beszédében, hogy a figurákat szigorúan tilos megérinteni, a szervezők viszont kijavították a főpolgármestert: a valóságban nyugodtan lehet fogdosni bármit, így nemcsak a szemünkkel, de a kezünkkel is meggyőződhetünk arról, mennyire élethűek a kiállított viaszbábuk. Tom Cruise mögé még a motorra is fel lehet ülni, az interaktivitást pedig több érintőképernyő, valamint hang- és fényjáték is fokozza.

A kiállítás kifejezetten sokáig lefoglal, még úgy is bő fél óra volt végigsétálni rajta, hogy sehol nem időztünk sokáig. Aki pedig fotózkodni is szeretne (ez feltehetőleg a nagy többségre igaz), illetve elolvasná a táblákon szereplő életrajzokat, akár másfél-két órát is simán eltölthet vele.

A belépőket érdemes elővételben, online megvenni, úgy valamivel olcsóbbak, de még ezzel együtt sem az átlagos magyar pénztárcára vannak szabva:

a standard felnőtt jegy 12490 forint, gyerekek 3-15 év között 8900 forintért mehetnek be, családi jegyet két felnőttnek és egy gyereknek pedig közel 30 ezer forintért árulnak.

16-19 év közötti fiatalok 4 főtől „bandázós” csoportos jegyet válthatnak 9 ezerért, a felnőtt csoportos belépő (minimum 12 főtől) 11 ezer, a gyerek 8490 forint. Nyugdíjasok 6490, fogyatékkal élők pedig 4990 forintért léphetnek be a kiállításra. A helyszín a Palazzo Dorottya, a Deák tértől és a Duna-parttól egyaránt pár percre. A Madame Tussauds Budapest mindennap 10 és 18 óra között tart nyitva.

Élő videónk a helyszínről:

További fotók:

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
20 teraszos hely Budapesten, ahová érdemes betérni
Nyakunkba vettük a várost hogy megnézzük melyik most a "legjobb beülős hely Budapesten?" A listára így felkerült teraszos étterem, kerthelyiség, vagy csak úgy szimplán jó helyek Budapesten, amit kár lenne kihagynod idén nyáron!
Vass Adrienn - szmo.hu
2023. június 20.


Link másolása

Itt a nyár, és vágyunk ki a zöldbe, a szabadba. Viszont ha nincs lehetőséged elutazni vagy már unod a kényelmetlen füves placcokat akkor ezek a teraszos helyek biztosan elnyerik majd a tetszésed!

Nehéz volt 20 kedvencre leszűkíteni ezt a listát, de törekedtünk rá, hogy többféle stílusú és hangulatú hely is szerepeljen rajta.

Reméljük találtok rajtunk keresztül új kedvencet!

Kihagyhatatlan teraszos helyek Budapesten

1. PONTOON - terasz

Kezdjük azonnal egy speciális hellyel: egy hajóval a Dunán. A Pontoon egy kisebb méretű szórakozóhely, aminek teraszán többféle stílus is képviselteti magát. Elcsíphetünk itt balkános, jazzes programot, de elektronikát vagy hip-hopot is, ráadásul belépőjegy nélkül, teljesen ingyen. A zene mellett pedig a Dunai panoráma önmagában is sokat ad.

Vigadó 1./A kikötőA legjobb beülős helyek egyike Budapesten a Ponton

2. Édes Mackó kürtőskalács-cukrászda

A Holnemvolt Parkba nem csak az állatokért érdemes betérni, hanem az elsőosztályú kürtőskalácsért is. A klasszikusok mellett különböző újragondolt desszertek is készülnek itt kürtőskalácsból, de kávét vagy fagyit is lehet kapni. És dupla terasszal is büszkélkedhetnek, így azok is le tudnak ülni náluk, akik a Parkba nem váltottak belépőt, csak a körúton éjtőznének.

1146, Állatkerti krt.14-16Számtalan kiváló teraszos étterem van Budapesten

3. Ha a kiülős helyekről van szó Budapesten - Gin Corner Bar

Szót kell ejteni a Deák tér környékéről is, hiszen az Akvárium körüli füves rész még mindig populáris találkozóhely. A Fröccsteraszos komplexumon belül van egy klassz gines tematikájú hely, ami könnyen elrabolja az ember szívét. Hiszen összesen 112 féle gint ismerhetünk itt meg a világ minden tájáról.

1051, Erzsébet tér 11-13.A kiülős helyek Budapesten általában teltházasak

4. Kabin

A Népsziget rejtett kincse legalább olyan menő mint a Római. És talán egy picit kevesebbet hallani róla, úgyhogy mi most ezt az oldalt ajánljuk, és egy jó hideg sört vagy fröccsöt.

1044, Népsziget

A Kabin a jó helyek közé tartozik Budapesten

Teraszos éttermek Budapesten

5. UMO Restaurant

Az UMO egy Michelin-ajánlással rendelkező étterem a budai Vár tövében, ahol a kolumbiai fejlesztő-kutató séf, José Guerrero legfrissebb menüjét kóstolhatjuk meg. A koncepció középpontjában a grill és a füst áll, így mindenképpen érdemes vacsora mellett élvezni a kert hangulatát.

Ponty utca 1-3.Egy kiváló teraszos étterem idén nyáron az UMO

6. Egy kiváló teraszos étterem: Yellow Bistro & Bar

A Danubius Hotel Helia aljában, a Duna parton van egy remek bisztró, ahol akkor is ejtőzhetünk, ha nem szállunk meg a hotelben. Klasszikus magyar fogások, street foodos ételek és szomjoltók, igazán zöld környezetben, alkalmanként DJ mellett.

1133, Kárpát utca 62-64.Egy terasz étterem Budapesten, garantált a jó hangulat

7. Egy hagyományos beülős hely Budapesten - Gléda Vendéglő

Egy klasszikus, budai vendéglő teraszán ücsörögnél egy pohár borral? Ennél egy tartalmas, magyaros vacsorát, modern tálalásban? Akkor a Gléda lesz a helyed!

1037, Mikoviny utca 2-4.A legjobb teraszos helyek Budapesten a budai oldalon találhatók

8. KIOSK Garden

A KIOSK kívül-belül nagyon hangulatos, és terasza csúcsidőben mindig fullon van. De megéri helyet vadászni, vagy kint vagy bent, mert a reggeliktől az éjszakai koktélokig rengeteg remek fogásuk van.

1054, Március 15. téra teraszok Budapesten éjjel nappal nyitva vannak

9. Egy igazi terasz étterem Budapesten - KERT Bisztró

Zugló zöld oázisa , ahova elég egyszer betérni, és mindig visszavágysz majd.

1146, Thököly út 57/bA Kert bisztró terasza Budapesten igazán felejthetetlen

Valódi kerthelyiségek Budapesten

10. Kertem

A Kertem 2023-ban ismét új helyszínen található meg. A Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út sarkára költöztek. Az alapok azonban változatlanok. Szeretettel várják a bicikliseket, a kutyásokat, a sörivókat és a balkán burgerre éhezőket is.

1101, Könyves Kálmán krt. 25.Valódi kerthelyiségek közé tartozik a Kertem

11. Kerthelyiség Budán - Mad Garden

A Mad Scientist Magyarország egyik legmenőbb sörfőzdéje, és a különleges, merész italok mellett igazi közösséget is építenek. A Mad Garden az óbudai panelek között megbúvó, csupa zöld, hangulatos kert, ami egészen eklektikussá teszi a kerület ezen részét. A jó sörök mellett rengeteg program is van itt: beszélgetések, koncertek, DJ szettek vagy éppen jóga.

1035, Miklós tér 1. a MAD GARDEN az egyik legjobb kerthelyiseg

12. MAD KERT - a párja a Pesti oldalon

Pestnek is megvan a saját MAD kerthelyisége, és ez merőben más hangulatú, mint a budai egység. Ez a kert közvetlenül a főzde előtt található, így ha szerencsénk van, bizonyos alkalmakkor még a kulisszák mögé is betekinthetünk. Ahogy a csapon lévő sörök, úgy az is változó, hogy éppen milyen food truck áll előttük.

1106, Maglódi út 47.a MAD KERT is a jo helyek Budapesten lista élén van

13. Egy legendás kerthelyiség: a Kobuci

A Kobuci az egyik legkedvesebb, leghangulatosabb koncerthelyszín a városban, de amikor nincs koncert, akkor is érdemes ide betérni egy italra, vagy a hely nevével megegyező kolbászos bucira.

1033, Fő tér 1.A Budapesti helyek közül a Kobuci kiemelkedő

14. Két igazán jó teraszos hely Budapesten - Zsiráf és Zsiráf

Zsiráfból is kettő van a városban, és egyik sem kihagyható, úgyhogy itt kénytelenek vagyunk csalni egy picit, és mindegyikről szólni, hogy beférjenek a húszba.A Budapesti kiülős helyek közül a Zsiráf a legjobb

A pesti Zsiráf a mindig nyüzsgő Nyugati mellet található. Itt a lépcsőn sokszor van akusztikus koncert vagy DJ, és az egyik kedvenc vegán burgerezőnk, a Las Vegan's is kitelepült.

Pest: 1062, Teréz krt. 53.

A budai egység pedig a csodaszép Széllkapu park tetején helyezkedik el, és valamivel chillesebb hangulatú.

Buda: 1024, Kis Rókus u. 2-4.A Budai Zsiráf külön élmény a kiülős helyek közt Budapesten 2023-ban

15. Dürer Kert

A Dürer költözése anno nagy port kavart, de szépen megtalálták a helyüket a budai oldalon, a Duna mellett. Aki underground szórakozásra vágyik, az mindenképpen keresse őket.

1117, Öböl utca 1.a Dürer kert a legfelkapottabb étterem terasz

16. A Gundel kerthelyisége Budapesten

A Gundel Kert megidézi a századelős Budapest társasági életének legendás hangulatát, ami világhírű magyaros ízekkel és pompás italokkal egészül ki.

Ha egy nagy múltú helyen szeretnél egy kitűnő vacsorát fogyasztani, akkor ez lesz a te helyed!

1146, Gundel Károly út 4.A Gundel kert mára már legendás a kiülős helyek közt

17. Haris park

Hibátlan gyep, lenyűgöző épület, és egy terasz, ahol úgy érezheti magát az ember, mintha a saját kertjében ülne (csak ez a kert ezerszer szebb). Van egy garden party névre hallgató sorozatuk, a GinUP, ahol többek között saját ginjüket is meg lehet kóstolni.

1022, Marczibányi tér 6-7.A kerthelyiségek 2023-ban is töretlenül népszerűek

18. A Budapesti helyek közül kiemelkedik a - Csendes Társ

Nemrég újra összenyitották a Károlyi-palota udvarát a Károlyi-kerttel, így ez a környék most hívogatóbb, mint valaha.

Igyál egy limonádét vagy kávét a fák alatt, a Csendes Társban!

1053, Magyar u. 18. Egy különleges kerthelyiség Budapesten s 2023-ban felújított Csendes Társ

19. A Majomhoz - Buda titkos kertje

Zene, pizza, ruhavásár, gyerekprogramok. A Majomhoz többféle indokkal is érdemes lehet ellátogatni.

1122, Maros u. 56.Izgalmas beülős helyek várnak Budapesten minket 2023-ban is

20. Egy kerthelyiség az egész családnak - Budapest Garden

A sort a Budapest Gardennel zárjuk ami gyakorlatilag egy szórakoztatókomplexum, ahol a gyerkőcöket is könnyű lefoglalni, de a felnőtteknek is jut egy jó ital. Érdemes elmerülni a programjaik között, mert van bőven.

1036, Árpád Fejedelem útja 125.Egy kiváló teraszos étterem 2023-ban a Budapest Garden

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Hatalmas változás a budapesti közlekedésben – öt és fél év után búcsúzunk a metrópótlástól
Hétfőtől minden nap teljes vonalon jár az M3-as metró. Utoljára a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat adják át.

Link másolása

Ma befejeződik a 3-as metróvonal felújítása: a Lehel tér és a Nagyvárad tér is bekapcsolódik az utasforgalomba kora délután.

A Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat délutántól vehetik igénybe az utasok, ekkortól a pótló buszok nem közlekednek, keddtől pedig a pótlást segítő alternatív járatok újra az eredeti útvonalukon járnak

– közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken.

A BKV korábban azt közölte, a két utolsóként felújított állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk.

Karácsony Gergely főpolgármester május 2-án Facebook-oldalán jelentette be, hogy május 22-én átadják a 3-as metró teljes vonalát és valamennyi állomását az utasforgalomnak.

A 3-as metró felújítása öt és fél évig tartott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Látványtervek: Megmutatták, milyenek lehetnének a Lánchíd melletti terek és utcák
A látványos változtatások feltétele azonban, hogy megmaradjon a Lánchíd mostani forgalmi rendje, és a projekt megkapja az EU-s támogatást.

Link másolása

A dugómentes Lánchíd óriási lehetőség a belváros zöldítésében is - írja a Főpolgármesteri Hivatal. A híd jelenlegi forgalmi rendje nemcsak a környék forgalomcsillapításában áttörés, de az tud lenni mindkét, a pesti és a budai oldal környező tereinek élhetősége szempontjából is.

A csatlakozó terek és utcák terveit a Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezőjével közösen mutatták be és az Én Budapestem oldalon meg is nézhetőek.

Ismertetésük szerint hatalmas, besétálható terek lehetnének a Lánchíd mindkét oldalán, még több fa, bicikliutak, párásító épülhetne ki, ha megmarad a híd jelenlegi forgalmi rendje.

Azt ígérik, hogy a Lánchíd határidőre elkészül. A Városháza munkatársai pedig továbbra is az új forgalmi renddel számolnak, ezért a kapcsolódó fejlesztésekben gondolkodnak. Elsősorban a gyalogos közlekedést támogatják, ami lehetőséget teremt jelentős zöldítésre is.

Megváltozna például a Széchenyi tér, amely nagyobb sétányt kapna, a Széchenyi rakparton fásítanának, a Clark Ádám téren még több virágot ültetnének, a József Attila utcában új fasort telepítenének.

Ezeknak azonban az a feltétele, hogy

• a Lánchíd mostani forgalmi rendje megmaradjon, amire a Budapesti Lakógyűlés keretében lehet szavazni;

• legyen szándék a város megújítására, zöldítésére (ez a szándék megvan a fővárosban és megvan a kerületekben is);

• a projekt megkapja az EU-s támogatást.

A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a Budapesti Lakógyűlésen lehet szavazni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk