Bemutatjuk a Szeretlek Magyarország hajók kapitányait
Mint már korábban is olvashattátok, az idei Kékszalagon a Szeretlek Magyarország színeiben is indul hajó, mindjárt kettő is. A verseny alatt a Szeretlek Balaton oldalain így elsőkézből olvashattok majd beszámolót a Kékszalagról.
Most szeretnénk bemutatni a kapitányokat, és azt, mit is jelent nekik a vitorlázás:
Tóth Levente
"Kezdjük az egészet ott, hogy én egy alföldi srác vagyok, aki felnőtt korában fedezte fel a Balatont. Voltam nyaralni 1-2-szer gyerekként a Balatonon, de igazán felnőtt fejjel láttam, éreztem, hogy micsoda szerencsés ország vagyunk.
Mindig is csodálattal néztem a hajókat a kikötőkben, különösen a vitorlásokat, és az volt az álmom, hogy egyszer én is vitorlázni fogok. Majd teltek múltak az évek, és jött egy céges csapatépítés, amikor több hajóval egyszerre vitorláztunk. Annyira magával ragadott az élmény, hogy nem sokkal később megszereztem a vitorlás kishajó-vezető jogosítványt.
A következő nyáron már majdnem minden hétvégén azt néztem, lesz-e szél, és hol tudunk hajót bérelni. Aztán jött a Szent György Hegyi Borregatta ötlete, ahol a lényeg a jó társaság, a vitorlázás, a jó hangulat, no meg egy kis borkultúra.
Tavaly indultunk először a Kékszalagon. Az volt a fontos, hogy egy jó csapattal versenyeztünk, menet közben jöttünk rá a fortélyokra. Közben megvitattuk az élet nagy dolgait. Elvégre 2 napos tókerülő verseny a Kékszalag, szélcsendben van idő beszélgetni is. Ezért örülök idén is, hogy ott lehetünk, megint nagyon jó csapatban, sok ötlettel és akarattal, tanulva a tavalyi tapasztalatokból. Idén már magasabban van a léc!"
"Mindenki nagyon lelkes. Még a bátyám, Máté is úgy döntött, velünk tart, pedig alig 2 hónapja született meg a harmadik kisfia. Azt mondja, megoldja, mert jönni akar. De a többiek is izgatottan készülnek a versenyre tél óta.
Hogy miért? Talán azért, mert több mint 600 hajó egyszerre rajtol el, miután eldörren az ágyú. Ennyi vitorlás sosincs a balatoni naplementében egyszerre. A többieknek, akik nem vitorláznak olyan sokat, még nagyobb élmény a Kékszalag. Amióta a legnagyobb unokaöcsémet is magammal vittem vitorlázni, már nem csak autót házat tud rajzolni, hanem méretarányos vitorlást is...
És nagyon sokat lehet tanulni. Például hányan tudják, hogyan jussanak el bárhová a vitorlással, ha nem változik a szél? Vagy miért billen meg a tó néha? A vitorlázás közelebb hoz a természethez, pláne ha az ember Budapesten él."
Bogdán Lajos:
"Mikor tavaly először vettünk részt a Kékszalagon, akkor a szórakozás és a kihívás hajtott minket. Egyfajta mámoros hangulatban, újoncként élveztük az utazást. Sajnos szélmentesen. Akkor a versenyt nem tudtuk befejezni időben, ezért fel kellett hogy adjuk. Furcsa mód az utolsó pillanatig kitartottunk, és ha jól emlékszem, utolsó feladó hajóként szálltunk ki. Nagy élmény volt, ugyanakkor éreztük, hogy a korlátaink átlépésével sokkal többre vagyunk képesek.
Ehhez elkötelezettség kellett fejben, hogy igenis beletesszük a szervezési munkát, és mindent a lehető legprofibb módon közelítünk meg. Bár nem gondolná senki, de összerakni egy csapatot, 2 hajóval, 9-10 szponzorral nem egy kis feladat. Sok-sok éjjeli munka, napi telefonálgatások és sokfelé szakadás. Bár továbbra is állítjuk, a vitorlázás nem pénz kérdése, hanem akaraté, azért a költségek könnyen 7 számjegyűek lehetnek.
Hisszük, hogy a lehetőségek mindenki számára ott lapulnak az élet bármely területén, csak fel kell tudni ismerni és úgy mozgatni a szálakat, hogy az mindenkire motiválóan hasson. Aztán, amikor az ilyen együttállások kialakulnak, akkor a többi már megy magától. Akár egy lavina, úgy indul el minden és egyik dolog generálja a másikat."
"Soha nem tartottam magam igazi vitorlázónak, de nekem ezzel nincs is bajom. Hobbista kapitány vagyok, összekapart tudással. Meg kell hagyni, nagyon jó tanáraim voltak, de valahogy mindig Levente volt ilyen téren az aktívabb. Másfelől én elég komolyan lovaglok, ami teljesen másfajta hozzáállást, elköteleződést igényel. De a nagy különbségek ellenére a Balaton közepén és Bibigiul lovam hátán ugyanazt érzem.
Valahol a vitorlázás sem szól másról, csak a szabadságról, arról hogy a magad ura vagy, és a természettel harmóniában élve haladsz előre. Élvezed az apró pillanatnyi örömeket, amik megismételhetetlenek. A szelet, a naplementét, a hullámok hangját, az arcodba csapódó vízpárát, az első korty fröccsöt, a kezedet felvágó köteleket, a hajó ringatását, a jó társaságot és a mosolyt a társaid arcán.
Hamvas Béla, ha vitorlázott vagy lovagolt volna, akkor ma nem csak a bor filozófiáját tarthatnánk a kezünkben! :)"
"A citroen DS, mint szponzor, nagyon a finisben tűnt fel a csapatnál. Mivel a prémium DS márkával könnyen tudtunk azonosulni, így adta magát az együttműködés lehetősége. Úgy gondoljuk, mindenkinek érdemes kipróbálni a márka adta lehetőségeket."
Szeretnéd kipróbálni, hogy milyen élmény az új DS-modelleket vezetni? Most te is részese lehetsz a stílus és technológia találkozásának június 30-a és július 13-a között!
Nincs más dolgod, mint jelentkezni a 06 80 980 300-as zöldszámon és ellátogatni a DS tesztközpontjába, ahol egy kávéra és egy üdítőre is vendégül látnak. A központot Budán, a Larus étterem és rendezvényközpontban találod!
Gloster telekom megoldja szervezete kollaborációját, üzeme, raktára – wifis, vonalkódos rendszerét, szolgáltatásaival biztosítja a folyamatos üzletmenetet.
Prémium minőség + kimagasló szolgáltatás = értéktöbblet az ügyfélnek
A fa- és épületvédelem, lehet az megelőző vagy megszüntető, a Remmersnél mindig hosszan tartó megoldás.
Tamási Termálfürdő Tolna megye csobbanó édenkertje.
Családbarát fürdő Családbarát programok Családbarát árakon.
Teljeskörű nyomdai szolgáltatás. Ahol a kedvező ár és a kiváló minőség együtt jár!
A Pántlika Pincészet nagy szeretettel várja Dörgicsén, organikus szőlőbirtokán borkedvelő barátait.
Thirsdays - it's a wine thing
Szurkoljunk együtt nekik a Kékszalagon!